Träningsvärk av minigolf?

Kom nyss in efter ett longeringspass med Cassuall, han är ju bara för bra för att vara sann den hästen. Det är inte många hästar jag faller för, men han är helt klart en av dessa unika hästar med hjärtat på rätta stället. Han gör alltid sitt bästa och har ett hjärta av guld, min guldklimp!
Molly har fått komma ut idag och gått i den nerbetade lilla hagen, jag gick en promenad med henne i Tulas flexikoppel och hon gick lydigt med som vilken hund som hellst ; ) Vi tog och bortade igenom henner rejält idag och till slut sa Elvira:
- Titta vad hon glänser, nu går det inte att borsta mer!

Jo, förresten, igår när jag gick förbi en av kaninburarna så såg jag till min stora lycka en av de där vidriga kostymnissarna (skatorna). Det var en unge som hade flygit in i den och kom inte ut, he he he.... Jag gick fram och stängde dörren och i samma sekund kom en barnfamilj och skulle köpa kycklingar.
- Åhh, har du tagit hand om en skatunge, är den skadad?
Nej, inte än tänkte jag med mord i sinnet....
- Ehhh.... nej.... den har flygit in av misstag... De funderade nog varför jag stängde dörren istället för att hjälpa den ut, men jag avledde dem snabbgt genom att visa dem in till mina skyddslingar istället.
När besökarna hade åkt och jag skulle gå och ta itu med eländet i kaninburen så kommer Elvira springandes med andan i halsen:
- Mamma, mamma, jag såg att en liten skatunge hade fastnat i en av kaninburarna men jag räddade den så nu är den fri igen!!! Hon avvaktade på min reaktion och räknade kallt med att jag skulle berömma henne för sitt stordåd.
- Oj, vad bra att du släppte den fri.... sa jag och ljög. Fan också, nu kommer den skvallra för polarna och aldrig göra om misstaget, skit att man har fostrat en sann djurvän...

Imorgon bär det av till Alfta och hundutställning. Det innebär Meckaställning vid badkaret och tvångsbadning av både Zolee och Heffa, lortgrisarna... Man får ju så förbenat ont i knän och rygg, men så är jag ju otränad också. Så till den milda grad att jag lyckas få träningsvärk av både bowling och minigolf. Då är det illa mina vänner, riktigt illa....

Hoppas att Jennie läser detta, vad äter de små krypen för något? Minns inte men jag tror att de gillar fiskmat?

Var och vaccinerade ett gäng med kattungar ur K-kullen igår och jösses, stackars min fodervärd med tillhörande pojkvän, de klättrar på väggarna därhemma. Jag var tvungen att ta ett kort på Flower som naglat fast sig på deras kom i håg tavla.



Det var allt för denna gång!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Japp du minns helt rätt=) Fiskmat gillar dom starkt, vi ger våra hönsmat oxå (pullfor) samt en bit gurka el liknaden, har man vattenskål brukar dom dränka sig=)

Vilken djurvän din dotter är=) Skatan hade lyckan på sin sida denna gång=)

Lycka till i morgon!!

2009-07-11 @ 22:38:26
URL: http://www.kaksi.dinstudio.se
Postat av: Anki

Hahahaha!!! Älskar verkligen att läsa din blogg! Kom ihåg att jag ALDRIG läser högt, (om jag inte måste) läser högt ur din blogg varje kväll för Johan... haahha! Dock mest bara för att han alltid undrar vad jag sitter och småfnittrar åt, men ibland MÅSTE han bara få ta del av denna underbara skribent, som även kallas "syrran" ;P! hihih!

2009-07-12 @ 01:04:24
URL: http://www.123minsida.se/rexlicious
Postat av: Lina

ha ha ha ha klockren bild!!!!!!

2009-07-12 @ 22:50:16
URL: http://www.gammalfjortis.se
Postat av: Jenny

Hahaha... Ja hos mig har vi katter överallt.. Och det är inte alltid man kan säga att de klättrar på väggarna och verkligen mena det... haha

Men speciellt synd är det inte om oss. De har bjudit på många skratt och de kommer vara saknade då de har flyttat.



Kram Jenny

2009-07-13 @ 13:09:22
URL: http://jkc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0