Partydebuten... jag är för gammal för sånt här....

Igår bestämdes det att jag skulle prova mina vingar igen och bege mig till Delsbo för att roa mig på "Kul på vallen". Har inte varit ute på gallej sedan mars 2008 så ringrostig är bara förnamnet. Jösses, jag börjar bli gammal...

Satt hos syrran och lyssnade på musik, drack rosévin och "fulöl" som Rebecka sa, dvs färsköl. Sen bar det av i Foppatofflor till "Vallen", nåja, jag böt faktiskt skor när jag väl var framme, men det ångrar jag idag, aj aj aj....

Satt och njöt av Tommy Nilsson och beställde en cider, pratade med vänner, åt en korv, blev hämtad av en kompis kl 00:30, stöp i säng och vaknade med huvudvärk och ömma fötter. Fy fan, jag är för gammal för sånt här. Vi mellanlandade på en fest innan vi kom på Vallen, jag var antagligen äldst och beskrev för gubben att jag var på fjortisparty, de var överspacklade småtjejer och killar som knappt fått skäggväxt. Då sa min kompis att det här var väl inget fjortisparty, alla var ju över 20 år. HJÄLP! Detta innebar ju att de var partypinglor och jag var bara gammal...

Här kommer, dagen till ära, en avskräckande reklam som jag bara älskar!

När vinet glöder i de fyllda glasen
och vi börjar bli i gasen
då lossnar tungans band
Vi som gått omkring vart så blyga
vi slutar upp att smyga
modet kommer efter hand

Hej, tjo och klackarna i taket
nu visar vi helt naket hur modiga vi är
Inga ord kan bli för stora
vad har jag att förlora
Så är det med det!

Senare när berusningen har lagt sig
och det som jag har sagt dig
verkar ganska meningslöst
Då undrar jag över hur du ser mig
man får se upp hur man beter sig
och då skrattar jag nervöst

Mitt hjärta har en frusen inneboende
med pajat självförtroende
som inte mår så bra
Hon plockar fram allting
jag gömmer minns allting jag glömmer
Hon säger att hon är jag

Var rädd om dig.
IQ - För en smartare syn på alkohol.


Kommentarer
Postat av: mammamusus

ÅÅÅÅHHHH...Tommy Nilsson....Guuuud va avis jag blir....

2009-07-23 @ 21:56:58
Postat av: Jenny Othello & Vilja

Hejsan hej !!!

Tommy Nilsson ååååå vad avis man kan bli.....



Än så går allt toppen med vår nya familjemedlem, hon har BARA ätit oss ur huset :o) Man får GÖMMA ALLT ÄTBART.....Även nektariner.



Ha det gott å tack för "kaffetåren" !



Jenny

2009-07-24 @ 07:49:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0