Livet på gården.

Nu målas det för fullt i min nya sadelkammare, olivgrönt med vita dörrar, skåpluckor och fönsterkarmar. Blir jättefin och jag ser fram ser fram emot när det är klart. Det finns även dusch, toalett och köksinredning där så jag kan välja om jag vill skita eller koka kaffe i stallet, lyxigt värre! Synd att jag inte knäppt kort före jag satte igång att rusta så kunde jag lägga ut före och efter bilder. Dalle och svärfar har jobbat heltid nere i stallet denna vecka. massor att göra eftersom all koinredning fortfarande finns kvar, eller rättare sagt, fanns kvar. För nu är skiten ute och det börjar blir tomt på inredning där inne. Bara att börja bygga.

Syrran och hennes karl har kommit upp från Strängnäs för att hjälpa till att leta efter Rakel, som är spårlöst försvunnen fortfarande, börjar bli kusligt! Jag börjar faktiskt tro att det är "Måre" eller "Allsock" som tagit henne. Som ni minns så gillar inte "Måre" katter heller... Helt sjukt att en katt bara kan gå upp i rök!

Idag kom fodervärd Jenny förbi med pojkvän, mamma och svärföräldrar. De hade varit på Lincafét som ligger nästgårds och hade funderat på Järvszoo efteråt men fick en snilleblixt att de skulle åka hit istället och titta på alla djur, det var ju ungefär som att åka till Järvzoo, ha ha ha! Hur som hellst, trevligt med lite besök här på gården!

Nu sitter jag här och väntar på att syster Anki och hennes Johan ska komma hit, de har tagit en tur till Ljusdal och Delsbo idag. Tänk att de har åkt 70 mil bara för att hjälpa till att leta efter Rakel, som förövrigt egentligen bor hos dem! Hon har fram tills imogon på sig att komma fram, annars blir hon väl kvar till dopet den 16 augusti...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja man får tacka för titten. Var mysigt att få gosa med hundar katter och resterande fyrbenta och tvåbenta varelser :)

2009-07-26 @ 18:39:45
URL: http://jkc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0