Hovslagaren dök upp till slut!

Nu har det äntligen hänt!

Hovslagaren har hittat hit och det är med glädje jag kan meddela att han hade rätt inställning och Cassuall fick högsta betyg vad gäller både hovkvalite och mentalitet, ha ha, visste jag väl. Han är ju en PÄRLA!!!
Molly skötte sig också perfekt och hade superbra hovkvalite hon också. Av fånget syns ingenting och hagen utökas lite hela tiden, men jag är överdrivet försiktig och med all rätt. En gång fång, alltid fång!

Igår var jag iväg på ridlektion med Cassuall igen och gud vilken gullig häst jag har! Nu kan jag lasta honom helt själv och tom låta honom backa ur transporten utan att någon håller i, han skulle aldrig lämna mig ; ) We are perfect match! Men han såg fotbollssnubbar på håll som sakta men säkert kom närmare med en studsande fotboll, ett märkligt fenomen tyckte Cassuall som inte riktigt visste vad som var att vänta, men när de passerade återgick han till att koncentrera sig på mig. Han har blivit riktigt duktig på vikthjälperna nu och igår var lite som en "aha upplevelse" för oss båda, häftigt när det händer!

Nu sitter jag här och väntar på att kattungeköpare nr 4 för dagen ska komma, men de är fortfarande på IKEA så det lär dröja ett par timmar till, men om min dag nästa gång!

Tjoflöjt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0