Hovslagare = Jesus?

Ja, för alla vet vem han är med det är ingen som har sett honom! Har försökt få hit honom i 4 veckors tid och allt jag vet är att han varit här och "tittat". Anledningen gissar jag är hans spontanta reaktion när jag ringde första gången och undrade om han ville komma hit och sko min häst:
-Jasså, vad är det för häst du har då?
-En 5 årig vallack, korsning mellan Irish Cob och Paint ; )
-PAINT!!! ÅHH, FY FAN, JAG HAR ALDRIG SKOTT EN TREVLIG PAINT I HELA MITT LIV...men ok, du kanske har den första...???
Jag kunde varken lova eller varna eftersom jag aldrig varit med på en skoning av Cassuall tidigare.
Funderar på om det är därför han aldrig kommer? Denna vecka har han semester så det lär dröja ytterligare innan han dyker upp!
En sko har böjt sig lite i fram och trycker lite på strålen, så det börjar bli akut. Funderar på om jag ska dra av honom skorna själv, han är bara skodd fram (undrar varför...hummm...) Kanske det ligger någonting i hovslagarens reaktion? Nåja, det återstår att se, jag vill ha nya skor på pållen NU!!!

Kommentarer
Postat av: mammamusus

Det kan inte vara henrik som sagt så....prova han om du inte gjort det.han är suverän på skoning.

2009-07-21 @ 23:40:33
Postat av: Martina

Ha ha, det var Henriks ord och ingen annans, men jag har också hört att han ska vara superduktig på att sko, därför har jag varit envis i detta fall. Har även ringt några andra utan att lyckas få hit dem. Det blir väl till att lära sig själv...

2009-07-22 @ 00:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0