Fredagsmys?

Jaha, så var det fredag... Mysfredag, som vi brukar kalla det. När familjen umgås över en god middag och har det allmänt trevligt... Just nu är Elvira ute och leker med hundarna, Zelma ligger och övar på sin ljudkapasitet här brevid. Bla bla bla bla bla... bla bla bla bla bla.... Ja, hon är jätteduktig... Gubben vet jag inte vart han håller hus, han är väl "inärheten..." Fredagsmyset har med andra ord inte infunnit sig än!

Igår fick äntligen Dusky kattungar. Vaknade kl 05 på morgonen av att Elvira kom upp i vår säg och viskade:
- Mamma, Dusky håller på att få kattungar i min säng, du får nog komma och titta hur det går...
Sagt och gjort, väl uppe i loftsängen ligger Dusky och spinner med 3 blöta knyten. Bar ner dem till den tilltänkta lådan i vardagsrummet och såg på när hon klämde ur sig 2 till inom en timme. Allt gick kalarsbra, jag har blivit bortskämd med lätta kattförlossningar, hoppas det håller i sig! Resultatet blev en liten färgpalett av maskat, rött och chokladsköldpadda. 3 flickor och 2 pojkar. Kunde inte önska mig mer!

Hopppsan, nu kom den försvunna gubben upp med middagen, när man talar om trollen.... återkommer snart med bilder på kattungarna osv... MUMS vad gott med mat!

Kommentarer
Postat av: Ronja

Åååh, äntligen kattungar! Jag har väntat spännt på en uppdattering;) Nu väntar vi på bilder på underverken istället! Här är det fredagsmys i soffan med sambo och trötta missar.

2009-07-03 @ 23:10:09
URL: http://www.lightsmarsvin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0