En helt vanlig dag.

Idag åkte det in ägg i kläckaren, mot alla odds. Men jag har inga kycklingar kvar att sälja och efterfrågan verkar inte ha bleknat än så vad gör man inte... Om 21 dagar piper det i kycklingbåsen igen! Kommer aldrig sluta beundra ägget! Det är helt magiskt att en gula och en vita på 21 dagar kan tillverka en liten kyckling som redan några timmar gamla kan leta mat och vatten, söka värme och ha ett utvecklat kroppspråk. En ny liten individ med personlighet efter 21 dagar, är inte det magi?

Idag överraskades jag av en valpköpare från Mjölby som kom på blixtvisit, jag blev helt paff och trodde först att det var några kycklingköpare som tittat förbi, se trillade poletten ner, tur var väl det! Supertrevlig besök var det hur som hellst och hon var här för att hämta en omplacering från mig i närheten, nu ska jag hålla tummarna för att Vilja får stanna hos familjen Arnander!

Hade planer på att rida idag men vad gör man när regnet står som spön i backen? Kan faktiskt tänka mig en dag utan regn snart!

Kaninerna håller som bäst på att föröka sig, om 30 dagar blir det fler kaninungar, skoj!

Hundarna och jag gick i hällregn på en promenad idag, sen fick de för sig att gräva ett stort hål i fasaden på vårt andra boningshus så spånet ligger i drivor på tomten... Dalle är ute och åtgärdar förödelsen och mumlade någonting om "hundgård!"

Det var min dag idag, dvs lite av varje värld!

Ha ha, läste att Råttfolket också var ett släkte för sig, kan upplysa er om att i kaninvärlden och hönsvärlden är inte folk lika blödiga. I medlemstidningarna kan man hitta recept på både hönssoppa och kaninstek, samt hur man slaktar på bästa sätt. Inget daltande där inte! Kanske råttfolket kan ta lärdom av? Ormar ska väl också få leva? Dessa ord kommer från en äkta Råttlover! Hade gärna haft en nakenråtta här, men då lär gubben flytta!
Jaha, Marsvinsfolk är en blandning av 2 världar, intressant! Undrar hur fiskfolk och syrsfolk är? Tystlåtna vs sångfåglar?

Kommentarer
Postat av: Ronja

2009-07-20 @ 22:27:45
URL: http://www.lightsmarsvin.se
Postat av: Ronja

Oj, där försvan visst texten(katt på tangentbordet är inte alltid så praktiskt);P Tänkte bara upplysa om att jag har två halvnakna dumboråttor som söker nytt hem om du lyckas övertala "gubben";P

2009-07-20 @ 22:29:46
Postat av: Linda

Hmmm, hur är "ko-folket" måntro? Finns nog olika "underkategorier" i den världen, dock inte lika splittrat som i USA där det faktiskt finns "bruks-folk och utställningsfolk". Japp man avlar på brukskor (produktionstarka kor) och Show-kor (de som bara ska vara snygga och vinna på utställning). Här i Sverige går det lite hand i hand. De ska BÅDE vara produktionsdugliga OCH ha bra exteriör. Men ändock....HUR är kofolket?

2009-07-21 @ 09:14:05
URL: http://www.neverfading.nu
Postat av: Linda

Oj glömde, det finns en skata mindre här i världen... Den hoppade omkring på vår gräsmatta och kunde inte flyga. Några snabba steg, ett grepp om skatan, en grindstolpe. Den skatan is no more.

2009-07-21 @ 09:16:48
URL: http://www.neverfading.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0