Ekonomivarianten av en Thailandresa!

För flera år sedan kom jag över några syrsor, en mycket trevlig bekantskap som vi hade mycket glädje av. De förökade sig i rekordfart och sjöng vackert för oss på kvällarna så blundande man så fick man en flashback av vår Thailandresa. Igår stannade vi på Mobackes i Bollnäs och gick in för att köpa lite nya fiskar. Väl där fick Elvira syn på ett gäng syrsor och utbrast:
- Men herre gud så söta, kom och titta mamma!
Ungen har helt klart ärvt mina djurgener och jag frågade om hon ville ha några stycken:
- Ja, JA, det är klart jag vill!
Sagt och gjort, 11 nya familjemedlemmar har flyttat hit och Elvira är lycklig, även vår nakenkatt är lycklig, hon tro att hon fått en egen TV eller nåt, hon har inte slitit sig många sekunder från Syrsornas akvarium! Jag sa till expediten att vi skulle ha dem till sällskap och hon skrattade åt mitt skämt. Men när hon inte fick någon medhåll så var hon tvungen att fråga igen:
- Vadå, SKA ni ha dem till sällskap?
11 lyckliga syrsor bor här nu och hoppas de växer på sig fort så de kan bli lite Thailandfeeling här snart!

Kommentarer
Postat av: Jennie

haha!! Vilken underbar dotter du har=)

Syrsor driver mig vid det här laget till vansinne. Föder upp dom på jobbet och dom rymmer konstant! Sitter bakom bokhyllan på kontoret, bakom kylskpet i köet osv... spelar å spelar tills det gör ont i öronen!! En dag fick jag stanna bilen å skaka ut skona för det var något "knöligt" i den....gissa vad ju en syrsa hoppade glatt ur=)

Säg till mig när ni vill ha påökning så bjuder jag på några =)

2009-07-10 @ 22:14:59
URL: http://www.kaksi.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0