Efterlysning!

Tänk vad många bra låtar det finns! Hade jag haft kunskapen skulle jag LÄTT försöka trycka in dem i min MP3 spelare, men när man är så pass OT som jag är så får man nöja sig med att se det som bonus när de kommer på radio... Irriterande att man inte vet hur hur man ska få till det! Ibland hör man en låt på radio och så tänker man att, ja, det här låten skulle jag vilja ha fri tillgång till. 10 minuter senare har man glömt låten...

Man skulle göra en lista med låtar som man vill ha och sen efterlysa något smart snille som kan komma hit och hjälpa mig hitta dem och ladda ner dem i MP3 spelaren. Här börjar min lista på jagvillhalåtar, ska försöka uppdatera listan här lite då och då, tyckte det var ett smart drag att ha dem samlade på ett och samma ställe. Många låtar kan jag bara artisten på, eller bara låttiteln, eller inget av dem men lägger ut lite flings så kanske ni kan hjälpa mig:

* MIKA, samtliga låtar (fast det har jag redan och det är det enda jag har på MP3) MIKA, I love you!
* M.J - Billie Jean (hans absolut bästa låt genom tiderna, R.I.P) Nu är jag 11 år och går omkring i Hässelby med M.J outfit och bästisen Lulle ; )
* Prozzak - Sucks to be you Finns det någon skönare "fanvadjagkännermigdryglåt" Dalle kallar den för "karlhatarlåten", he he he!
* Kemical Brothers - Hey boy hey girl, Denna låt symboliserar min fåfänga singeltid då man var discodrottning, tack Anki!
* Fjärilslåten, Ullis, minns du den? Vad heter den och artisten?
* Funky cold Medina - Tone Loc, Fåfäng singelbrutta på vift med Anna, tack Anki!
* Märk hur vår skugga - Imperiet tack Åsa! Mäktig låt som jag älskar!
* Vargtimmen - Hedningarna, tack Åsa!
* Could you be loved - Bob Marley Reggievärldens nr 1!!!
* Alexander Rybak - Fairytale
* En fransk låt med discostuk och dragspel, populär runt slutet av 90-talet, minns ni den?
Bond - Quixote Älskar fioler när det är lite drag i låtarna!
* Steve Wonder - Superstition
* My my my - Armand Van Helden, tack Anki! 
* Summernight City - ABBA, tack Anki!
* Groove is in the heart - Deee Lite, tack Anki!
* Murder on the dancefloor - Sophie Ellis Bextor, tack Anki!
* Groovejet - Sophie Ellis Bextor Jag älskar låååånga killar och därför denna video, låten är väldigt mycket Martina!
* Sing it back - Moloko, tack Anki!
* ABBA - The winner takes it all SKALL spelas när jag vinner uppfödargrupp med BT på Stora Stockholm!
* Things I've Seen - Spooks, ger många goda minnen med Anki och Ullis!
* Hey there Delaila - Plain Withe T's Ljuv tonårsförälskelse!
* Limahl - The Neverending Story Känner mig som 14 år igen, gåshud ; )
* Nationalteatern - kolla kolla, härlig låt med genomtänkt text!
* Saskia - Cornelis Vreeswijk, låten som avgjorde namnet på vår älskade Fralla Zaskia, R.I.P min lilla hund!
* Cornelis har gjort en annan bra låt om en flicka och hennes häst Naros, vad heter den?
* Raising my family - Steve Kekana 15 år och ute på byn i raggarbil!
* Dr. Alban - No Coke 15 år och fortfarande ute på byn i raggarbil!
* George Michael - Last Christmas Antagligen den låt med mest nostalgi, sitter i mitt perfekta rum i Hässelby som 10 åring med en doft av luktsuddigum, fiskmat och heltäckningsmatta. Oslagbar kombination!
* George Michael - Jesus to a Child Min offentliga depparlåt och med tanke på att jag är hedning så förstår ni hur bra jag måste tycka den är!
* George Michael - Strangest Thing Härligt sound!
* George Michael - Outside Mer Martinamusik finns inte, den här har varit min nr 1 sedan 1997, den är svårslagen!!!
* Queen - It's a kind of Magic Åhh, under den här perioden flyttade jag hemifrån, var 17 år och hade framtiden för mina fötter!
* Bee Gees - Staying alive Älskar 70-tals musikdisco och det här är nog den bästa!
* Nazareth - Love Hurts Underbar!
* Nazareth - ?



Listan uppdateras hela tiden, tack vare er! Kom igen nu alla mina gamla partyvänner, vad förknippar ni mig med för låtar, har säkert glömt en hel uppsjö, vad fick mig att släppa grogg och cigg för att svänga mina lurviga på dansgolvet?

Uppdatering, nu när jag fattar hur man lägger in låtlänkar här så får jag i värsta fall sitta med hörlurar och digga vid datorn, ha ha ha!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Märk hur vår skugga finns en skit bra version med Thåström.

Vargtimmen är hedningarna

2009-07-16 @ 16:37:39
Postat av: mammamus

Få namn och det på dom du vill ha så fixar väl Johan eller Anton det.Dom är ena jäklar på att bränna skivor.

2009-07-16 @ 16:41:28
Postat av: Anki

*Märk hur vår skugga - Thåström

*My my my - Armand Van Helden (Våran partylåt!):D

*Funky cold Medina - Tone Loc



Tips på låtar jag tror/vet du gillar! ;P

*Summernight City - ABBA

*Groove is in the hart - Dee Lite

*Murder on the dancefloor - Sophie Ellis Bextor

*Sing it back - Moloko



....kanske kommer på flera senare! :)



KRAAAAAM!!!

2009-07-16 @ 17:43:17
URL: http://www.rexlicious.se
Postat av: Anki

*Groovjet - Spiller. feat, Sophie Ellis Bextor

*Things I've Seen - Spooks



:)

2009-07-16 @ 17:54:49
URL: http://www.rexlicious.se
Postat av: mammamus

Hur gick det på utställningen i Alfta? Nyfiken ju...och hittar det ingenstans!!

2009-07-16 @ 22:56:40
Postat av: Åsa & Hacke

Du får ju inte glömma Snorleifs ;)

2009-07-17 @ 00:26:10
Postat av: Martina

Ha ha, Snorleifs, de tillhör snarare Dalles lista! Visst har vi en skiva av dem här uppe i norr? Kanske ska lyssna lite på den ikväll ; )

2009-07-17 @ 11:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0