Debut, gulp!

Nu har lilla Molly vilat sig i form här hemma. Hon har sedan länge varit helt symptomfri vad gäller fångkänningen och fått ännu lite större hage att "beta" i. Vi har tagit några skritturer på ängarna runt omkring och det har funkat bra, men hon är väldigt sugen på alla maskrosor och vitklöver hon trampar ner och försöker komma åt det som går, vem kan klandra henne?
Vagnen blev aningens skev efter sista turen men nu har Dalle svetsat och haft sig hela förmiddagen så nu är den ok, selen ska vi provisoriskt laga och barnvaken är fixad. Nu ska alltså jag och Dalle ta en sväng i vagnen. Jag leder i grimskaft och Dalle sitter i vagnen, vi tänker ta en sväng på ängarna för att det ska vara så mjukt som möjligt att gå för henne. Håll tummarna för att mina stackars fötter/ben inte får en vild ponny över sig igen. Min fot har fortfarande 2 knölar över leden som inte har några planer på att försvinna inom de närmsta veckorna...
Uppdaterar hur det har gått så fort vi kommer hem.... gulp!

På återseende (hoppas jag)

Kommentarer
Postat av: Ronja

Håller tummarna för att det går bra för er! att bli trampad på fötterna är inte kul, jag har fortfarande problem med hälsenan efter en trampning för 6år sedan(men det var ingen ponny utan en varmblodsvalack på 700+kg;)). Hoppas allt går bra med Molly den lilla guldiga ponnyn, hon är ju så söt på bilderna, lite lik min förra häst(iaf i färgerna).

2009-07-17 @ 15:16:52
URL: http://www.lightsmarsvin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0