Börjar bli hjulbent... ( )

Som sagt, ikväll ska jag prova att lasta Cassuall och åka hela 5 km till en jätteduktig instruktör för att rida ett pass, är skitnervös, tänk om det inte går att lasta honom? Snopet värre!

Red honom igår i dressyr och han var superduktig, dock lika otränad som mig men det ser jag bara som en fördel. Från att ha levt ett liv i soffan med både graviditetsmagen och foglossning till att ha börjat rida regelbundet är det inte konstigt om min kropp fått en smärre chock! Muskler som legat latent i många år har vaknat till liv och jag har börjat intaga mer eller mindre hjulbenthet, vet inte om jag ska skylla på ridningen eller på den nyinköpta transporten, ha, ha, ha!!! Skämt åsido, det är härligt att börja motionera som en vanlig dödlig igen, ser fram emot att stallet blir klart så man kan få pyssla därinne, mocka, smörja, sopa, strö och allt annat skoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0