Modeblogg?

Vad är mode? Egentligen?

Jag är så spyless på alla "modebloggar", ytligt, matrealistiskt och kortsiktigt. Totalt ointressant för någon som just nu sitter i soffan med Dalles svarta tubsockor (utan tåhål), Dalles mysbrallor med limmfläckar på ena benet, solblekt T-shirt som jag haft i typ 10 år, svart BH med push up effekt och blommiga mormorstrosor som är några storlekar förstora. Eller vadå, är jag intressant nu?

Kan för mitt liv inte begripa att just klädmode ligger så i hetluften, vem bryr sig om 100 år? Jag tänker ägna mitt liv åt att samla på själsliga upplevelser, upplevelser som man tar med sig hela livet och förhoppningarna är att jag
blir riktigt gammal, sitter i min gungstol och tänker tillbaka på mina samlade, själsliga upplevelser och inte har en tanke på vad jag hade på mig under resans gång. Kanske jag har fel men det är min filosofi iaf ; )

Kläder köper jag för att jag måste och då letar jag efter billiga, funktionsduglia och varma kläder. Visst, ett och annat "partyplagg" slinker ner i kundvagnen också, men det är nog mest för att det antagligen är nödvändigt. Vet inte om man kommer in på partystället i gummistövlar och mjukisbyxor?

Nej, modebloggandet går mig på nerverna, så totalt meningslöst och enligt mig bloggas det om mode mest bara för att inbilla läsaren om att" jag är medveten, lever ett glamouröst liv, är modern, har koll och massor av onödiga pengar" men i själva verket gissar jag att det många gånger egentligen handlar om "jag har inget bättre att skriva om, jag vill så gärna heta "Blondinbella" och gör ett tappert försök, är luspank med drömmer om matrealistiska ting och glamour för att jag inte har förstått meningen med livet än... Eller, vad vet jag, less på skiten är jag iaf!

Nu ska jag dra på mig mina dyngiga, trasiga stövlar och gå ut och mocka skit i stallet. Eller ska jag förvränga min självbild och skriva att jag ska byta om till gymkläderna och ta ett träningspass som även innehåller både meditation och terapi. (Alla som mockat vet att det är terapi och motion i ett).

På återseende, ska skriva hur helgen i Stockholm var nästa gång!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hejsan!

Vill du ha en ny bloggdesign?

hör av dej till mej :)

kram

2009-12-15 @ 12:36:53
URL: http://jennsiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0