Min prins är skadad!

Igår skulle jag i vanlig ordning ta in hästarna från hagen. När jag drog av täcket från Cassuall så jag något som gav mig ett hugg i hjärtat. Prinsen hade fått sig en broddspark och ett öppet sår rätt över höger bakknä stirrade tillbaka på mig. Ca 3,5cm brett och 1,5 cm djupt, det blödde inte men vätskade. Min prins!

Jag tog ut honom på stallplanen och travade lite fram och tillbaka med honom, han hade ingen hälta och verkade inte ha ont, men just att det träffat knät gjorde mig orolig. Tänkte att jag får bevis för hur illa det gått morgonen efter, då har han kanske känt efter lite och en svullnad kanske har tillkommit över natten.

I morse gick jag in i stallet och tog ut honom på stallplanen igen, han travade utan att hata och ingen svullnad fanns, (liten pust). Nu ska jag hålla tummar och tår för att skadan inte förrvärras och är mer ytlig än jag först vågat hoppats på.

Visar det sig att det handlar om en knäskada kommer jag dö av sorg, Cassuall är oersättlig alla dagar på året och jag är livrädd för att någonting ska hända honom. Jag har ju bestämt att han ska få bli 32 år och aldrig flytta ifrån Per-Anders gården. Om ödet har bestämt annorlunda så förklarar jag härmed krig! Inget ska få komma emellan oss!

Ikväll kommer fler gäster, ska bli kul att träffa dem igen!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hejsan !

Var i hela friden håller du hus det har väll inte hänt ngt?

Väntar på min dos av BLOGG å den står ju du för :o)



Kram kram Jenny å Othello

2010-01-10 @ 23:21:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0