Hytter med näven åt all jävla snö!

Så har man fått så man tiger igen. Har ju varit ganska putt på lervällingen i hästhagen och varje gång man ska leda in dem från hagen så är man förvånad över att man faktiskt inte fastnat för alltid i den satans leran som nått upp till stövelskaftet! Jag ville ha snö och minusgrader!

Nu har vi SNÖ till en förbannelse och hoppet om en snöfri midsommar känns avlägsen. Vi har haft 30- grader och med istappar hängandes från nästippen har jag kämpat, pulsat och svurit varje gång jag gått med skottkärran med skit från stallet till gödselplattan. Sista dygnet har det snöat så in i h..... så nu kan man inte ens öppna ytterdörren och än mindre stänga den, den fryser fast och man är tvungen att sparka upp den och då går den upp som bäst till "småfetDobermannmidjebredd". Inser att jag måste ut och skotta. Zolee och Heffa ser man inte skymten av ute på tomten, enda spåret av dem är mullvadsgångar med en och annan gul prick med jämna mellanrum.

Min kompis Helén som har sin häst Åke hos oss insåg att loppet var kört när hon skulle hem igår. Sommardäck på detta vinterunderlag hade antagligen resulterat i en ofrånkommlig dikeskörning så hon fick ligga här på soffan över natten. Idag har hon åkt hem och jag hoppas att hon inte ligger i diket vid Torön (där finns ingen mottagning på mobilen).

Sitter och väntar på att svärmor ska komma över och vara lite barnvakt så man kan hoppa upp på hästryggen en stund. Dalle skulle visst ta en tur med Molly och släden. Är det någon gång jag trillar av Casse så hoppas jag att det blir dagar som dessa. Ett fall i djupsnö bör jag klara av, iaf fysiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0