Djurgenen går visst i arv!

Har precis bestämt mig för att jag ska ta och åka till Stora Stockholm i år och jag tänker ta med mig Elvira. Det ska bli superkul att få rå om henne helt för mig själv ; )
Tyvärr är vi bara där på söndagen så hon kommer inte få se sina älskade "Hästhundar" men mamma får titta på Dobbisarna iaf ; )

Frågade henne för några dagar sedan vad hon ville bli när hon blev stor och här är svaret jag fick:
- Ehh, jag har iaf bestämt mig för att inte ha en vanligt jobb. Jag ska bli en sån som säljer och köper djur!
- Jaha, vadå för djur? Undrade jag naturligtvis.
- Hundar, katter, höns, kaniner och hästar (dvs alla djur vi har). Så ska jag resa mycket också!
- Oj, ska du resa mycket?
- Ja, för att köpa djur.
- Jaha, som när vi har åkt till Finland för att köpa Ice och Zolee?
- Ja, precis!
- Ok, vad ska du ha för djur när du blir stor då?
- Hästar, 6 st! Sen ska jag ha hundar, en Zaskia och en Hästhund. Lite höns och kaniner och massor av nakenkatter. Sen ska jag ha råttor och en orm också!

Humm, undrar vem hon brås på?

Hur som hellst, vi är uppenbarligen lika djurtokiga båda två, stackars Dalle, hur ska han stå ut med sin lilla familj? Vi får väl hålla en falsk tumme för att Zelma blir skogsmaskinförare och bonde. För om sanningen ska fram så vill jag hellst att hon ska haka på mig och Elvira, schyyy, säg inget till Dalle ; )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0