Helgens äventyr är avklarat!

Så var man hemma igen då, efter en trevlig helg på Furuvik och i Valbo.

Tro det eller ej men jag hittade 2 par byxor som fick följa med hem, jag hatar verkligen att köpa kläder, tror jag lider av shoppingfobi eller nåt. Men jag insåg att kjol över vintern inte var något alternativ och jag har verkligen inte ett enda par hela byxor, så det var att klassa som en akututryckning ; )
Svängde förbi HÖÖKS i rena farten också och köpte transportskydd till Molly, rosa såklart, så på fredag åker vi till Ljusdal med Elviras lilla prinsessponny, väl skyddad mot ev trampskador. Själv var jag grymt sugen på ett brunt träns men jag är så himla snål när det gäller att lägga ut pengar på mig och mina intressen så det hänger fortfarande kvar i butiken...

På kvällen åkte vi och campade, mycket trevligt! Elvira var i sitt esse där hon sprang omkring över stock och sten och letade efter "smådjur". Resultatet blev 3 snäckor (som rymde över natten och återfanns i sminkhyllan bland tandborstarna) 4 paddor, den ena sötare efter den andra och 1 ödla. Hon har verkligen öga för det här. Helt imponerande och det är med en tår i ögat jag känner igen mig från när jag själv var liten. Tänk att detta intresse kan gå i arv så tydligt!

Dagen efter begav vi oss till Furuvik, Tula och Zolee fick stanna kvar i husvagnen under dagen, då de kan bete sig som de ska, dvs inte flisa sönder allt i sin väg. Heffa har verkligen inte vunnit vårat förtroende på den punkten så till Dalles lycka skulle hon få följa med på äventyret. Dessutom fyllde hon dagen till ära 1 år så det var väl inte mer än rätt. Man kunde verkligen se på henne att hon var nöjd med sig själv "De där korkade polarna som inte fattar att det lönar sig att bita sönder och förstöra, de kan gått sitta i husvagnen idag, he he he" Hon var som vilket barn somm hellst, skulle promt titta på alla djur och hon var en riktig apmagnet. Så fort hon visade upp sitt tryne så var de där direkt för att kolla in vårt "fula barn". På eftermiddagen var hon så trött så hon fick sitta i barnvagnen och bli omkringdragen, jag säger bara en sak. Den som aldrig haft med Frallor att göra har verkligen missat något.

Zelma och Elvira var välupppfostrade prinsessor hela dagen och allt flöt på, ibland är det bra kul att vara morsa!

(Bilder kommer)

Kommentarer
Postat av: Lise-Lott

Jag ser fram emot bilder på Heffa i vagnen :-)

2009-08-24 @ 13:54:08
URL: http://minafyravaggar.blogg.se/
Postat av: Maggan

Vilken tur ni hade... vi passerade den 20:e och då stod det att det var stängt mellan 17-21:a givetvis...

2009-08-24 @ 19:08:32
URL: http://www.123minsida.se/Dolleminas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0