Eftermiddag hos familjen Egerbrandt!

Så där ja, nu har kvällen lagt sig på "Per-Anders gården".

Som sagt så kom min mamma och syster, Åsa, förbi på ett besök, alltid lika trevligt! Ännu trevligare var att syrran kom på den brillianta idén att hon skulle rida på Cassuall, sagt och gjort. Vi dumpade "Zellisen" i mormors famn och sprang genast ut för att fixa iordning Casse för en tur på ridbanan. Tyvärr tog jag inte med mig mobilen så jag kunde föreviga ögonblicket, för TÄNK vad roligt det hade varit om jag fått filma när syrran flög av! Jo, det är sant, hon skulle hoppa över ett dike med Casse och det gick inte bättre än att han snubblade och ramlade omkull och syrran rullade iväg. Vi skrattade så vi grät och Casse såg ut som ett fån!!! Fan att jag inte filmade!!!
Hon hoppade upp igen och sa att det var den bästa avramlingen någonsin och hon var ärligt glad att hon ramlat av för enligt statestiken lär det dröja tills nästa gång ; ) Hon ville prova att hoppa lite hinder och jag sprang genast och byggde ett provisoriskt hinder, äntligen har jag haft lite glädje av Dalles oljedunkar och träplankor. Casse hoppade som om han inte gjort annat och bjöd friskt på hindret och hade perfekta avhopp, seglade över som en lite fågel och landade i en mjuk galopp. Nu ska vi anmäla honom till lite hoppträning inför instruktör minsann!

När mamma och Åsa styrde kosan hemmåt igen så kom pappa och hans nya flickvän, vi hade en trevlig stund och jag visade dem runt på gården. Sist han var på besök så glömde han ta med sin sin hund "Härrman" och även denna gång var han på väg mot bilen utan hund:
- Ehhh, du har inte glömt något nu pappa?
- Jo, jävlar, Härrman!!! Tänk att han höll på att göra om sitt förra misstag!

Efter pappa och flickvännen åkt hem så var det dags att göra ett restaurangbesök på Torön, 1,5 km härifrån. Jag hade inte ens ätit frulle och nu var kl 18:00!

Den här gången tog jag med mig mobilen ; ) Nu hade vädret blivit bättre och det var varmt och skönt ute!




Elvira ville äta korv och strips!



Dalle och jag tog en Bodaburgare, mums!


Zelma fick nöja sig med en flaska välling och en burk Paradispuré!


Jodå, jag var också med ; )


Nu är vi framme!


På väg över bron.




Alla är samlade vid bordet i väntan på käk! Det var jag, Dalle, Elvira, Zelma, svärmor, svärfar och "Hägna-Anders"



Zelma, vår lilla solstråle var på gott humör! Fast pappa envisas med att sätta på mössan bak och fram...



Bodaburgare är som en helt vanlig hamburgertallrik fast dessutom med ägg, rökt skinka och ost.


Efter maten gick Elvira och jag ner på stranden och kastade sten i vattnet,
Elvira kastade även sig själv i vattnet och blev genomvåt!



Väl hemma igen var det dags för hundarna att rastas, Tula min pärla!



Också "Ibizarna" så klart, Heffa och Zolee!


Zelma sträkte på benen i gåstolen, Elvira och Dalle "lekte ridskola" och jag satte mig för att blogga lite. Nu ska jag slappa ute på altanen resten av kvällen tror jag, men man vet aldrig om Zelma har samma åsikt eller om hon kommer behöva underhållas resten av kvällen, kl är 21:35, hoppas hon somnar sött!


Det var en snabbresumé från min dag, en helt vanlig onsdag här hemma, eller, inte riktigt. För tanken är att jag rider på privatlektion med Cassuall på onsdagarna, men min instruktör hade annat för sig just denna onsdag. Men i övrigt så är det ungefär så här jag lever.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0