Mannagrynsgröt, mitt livselixir!

Mina matvanor tillhör uppenbart inte de allra bästa och de är enligt andra ganska speciella.

Här kommer först och främst min 5 i topp lista på den mat jag gladeligen skulle kunna leva resten av mitt liv på:

1. Mannagrynsgröt med smöröga, megamycket kanel, mjölk och socker.
2. Färsk pasta med grönsaker, champinjoner och mozzarellaost. Gärna med flingsalt och helt vegitarisk.
3. Brylépudding eller Pannacotta, underbar konsistens ; )
4. Friterad Thaimat, hellst räkor, yammi!
5. Stekt ris med grönsaker. 1000000000 Kineser kan inte ha fel ; )


Och här kommer äckellistan:

1. Lever i alla dess former. Vem fan vill äta ett kroppsfilter?
2. Dillkött. Sjukhusmatens ansikte!
3. Senigt kött överlag...
4. Grapefrukt, vem gillar beska saker?
5. Maträtter med soya, så jäkligt och det blir en bränd smak av soya, att det bara är jag som känner det fattar jag bara inte?


Bara orden är heligt för mig, MANNAGRYNSGRÖT! Men den ska vara löskokad men extra salt och massor av grynklumpar och serveras med ovanstående, passar både som frukost, lunch och middag! Detta är den enda anledningen till varför jag bojkottar GI, inget är värt att bytas ut mot denna underbara gröt! Jag lovar att om den fanns med på menyn på det finaste gourmeköket så skulle jag välja denna rätt före vilken filérätt som hellst!

Ironiskt nog är jag gift med en mästerkock så ibland händer det att jag beställer en kötträtt till middag, då vill jag ha riktigt blodig biff, mest för att glädja honom som är ganska uttråkad på att laga iordning min gröt mellan varven. Själv hatar jag matlagning, skurar hellre toalettstolen än ställer mig vid spisen. Minns inte sist jag lagade mat? Måste ha varit i början på 2000-talet... Det är tom så illa så när Dalle jobbar dagtid så gör han iordning matdosor till ungarna. Själv fixar jag inte uppvärmd mat, den skall vara nylagad och inte av mig.
Det här med mattider är inte heller min grej, jag äter när jag är vrålhungrig och då är det giantsize portioner vi pratar om, så jag klarar mig upp till ett dygn i värsta fall. Dalle kallar mig för "ormen" bara därför, he he! Ibland får jag några infall av "vissmatsabstinens" dvs, jag kan äta uteslutande en sak och får nojja på den. Nu har jag haft en avocadoperiod och innan det så var det bärperioden, nu har jag en paus men jag börjar bli en ProVivaolist till magens stora glädje ; )

Nej, nu ska jag ner till köket och ta fram en förpackning bär, vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Elina

Jesus kristus...kände du till och med att det var soja i kycklingsåsen du åt här sist? :)



Har du nån träningsvärk förresten?

2009-08-20 @ 21:51:20
Postat av: Martina

Ha ha, i mindre mängder är det helt ok, din mat är alltid supergod! Men när man dränker ris i svart snusksoya eller kokar grytor baserade på svart blaskig sås och seniga överkokta köttbitar, bläää!



Har träningsvärk i tuttarna... lite småskumt, eller så är de bara utslitna av allt guppande, jag vet inte?

2009-08-20 @ 22:33:28
URL: http://cazoo.blogg.se/
Postat av: Misan

Haha tänk vad olika det kan vara. Själv älskar jag lever. Leverstuvning lagad av mamma, det är mums mums!!!

2009-08-20 @ 23:22:24
URL: http://www.misansweden.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0