Dumsnåla skorpioner i farten!

Jag är inte den som tror på veckohoroskop, läser dem knappt, men där emot tror jag stenhårt på att ditt stjärntecken bidrar mycket till din personlighet, både på gott och ont. Själv är jag skorpion och jag är verkligen en ÄKTA skorpion, nåja, de ska tydligen vara sexgalningar och nära på nymfomaner men där tror jag nog att Dalle skulle protestera, så visst finns det inga regler utan undantag. Men en egenskap jag skyller mitt stjärnteckan på är "dumsnålheten". När man dessutom är gift med en annan skorpion (där "sexgalen nympoman mer passar in") så kan det få oanade höjder. Vi är precis lika dumsnåla och detta har yttrat sig på många sätt. Vi är alltid tvungna att länsa hotellrummet på shampoo, tvål, toarullar och en och annan engångsförpackning med vad som finns att tillgå, tex badmössor, nål och tråd kit, rakhyvlar osv. Inte för att vi lever på existens minimum utan snarare för att vi vill ha ut så mycket av vår hotellvistelse som möjligt.

En annan klassiker är restaurangbesöken. Ingen av oss har mage att lämna kvar någonting på tallriken, oavsett hur mätt man är eller hur äcklig maten var. Allt äts upp då vi är alltför dumsnåla för att lämna kvar något. Detta kan få oanade konsekvenser när vi går på Kinesisk buffé, vi är båda förtjusta i kinamat och när det dessutom är buffé, ja, ni kan ju tänka er själva hur mycket vi äter!

Gratis hundmat eller kattmat skall alltid hamstras i diverse djurbutiker, är det skitfoder så kan det i värsta fall mätta hönsen ; ) När jag ändå är inne på gratisprodukter så kan jag berätta att gratissprit på "Finlandskryssningen" kan vara rent av katastrofalt, glömmer aldrig Birka Paradise i mars 2007... Med detta i minnet har jag bestämt mig för att aldrig åka på kärlekssemester med gubben till Frankrike för att prova vin. Förresten har vi redan varit där och det kanske inte är så mycket bättre att man vägrar köpa pizza för 150 kr och öl för 90 kr. Vad gör vi? Jo, vi handlar enbart mat i närbutikerna bestående av Baguetter, Salami, Brieostar, Whiskey och vin. En flaska vin för 12 kr känns på något sätt mer prisvärt än en "stor stark" för 90 kr. Vi hade picknick i parkerna runt om i Paris och det var supertrevligt, luffaraktigt och BILLIGT!

Stor stark för 90 kr i centrala Paris ett stenkast från Eiffeltornet, måttligt roande...



Dalle har just korkat upp ett rosévin för 12 kr inne på Zoo, thats my style ; ) Men vi hade ingen korköppnare så vi fick istället peta ner korken med en tandborste, se själva!



Sån är jag ; ) Frågan är bara om det är för att jag verkligen är skorpion eller för att jag kan skylla på det?
Humm....

Todiloo!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag känner igen mig själv i allt det dumsåla haha...Johan brukar reta mig jämt och ständigt för att jag är småsnål...men jag kan ju åtminstone skylla på att jag säkert har massa småländskt blod i ådrorna:-)

2009-08-11 @ 20:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0