Ordbajsaren...

Finns en del ord jag funderar lite extra på och kanske det är aktuellt att byta ut dem mot mer passande. Varför heter det att man är orolig när det inte betyder att man är tråkig, hur kan man vara lat och ha en olat? Varför är inte otrolig och falsk samma sak? Hur kan man vara så dum så man hittar på att läspa ska stavas med s och vad är man när man har svårigheter att uttrycka s? Läspisk? För att inte tala om idioten som kom på att de med läs- och skrivsvårigheter ska kallas för dyslektiker med dyslexi. Är inte det att sparka på någon som redan ligger? Jag tycker förresten att "överviktig" är ett trist ord, jag väljer att beskriva mig som "jätteviktig" istället tror jag ; )

Finns massor av ord som jag grubblar på ibland och vad i helvete är en ordbajsare?

Kommentarer
Postat av: Elina

Haha...har du tråkigt eftersom du funderar på såna livsviktiga saker:-)



Gick det bra att rida i onsdags?



Min nya pålle kommer NOG på torsdag, kul!

2009-08-07 @ 13:27:41
Postat av: Maggan

Jaa du du har verkligen rätt funderingar, varför har inte jag tänkt på detta??

2009-08-08 @ 10:31:27
URL: http://holmentokasfunderingar.blogspot.com
Postat av: Eva Egerbrandt

Ja,a du Martina! Redan när du var liten så frågade du mig, Mamma varför heter det oordning, oreda, ostädat m.m.? och så säger man att man är ordentlig när man är noga med något. Det tyckte du var jättekonstigt. Kram Mamma.

2009-08-10 @ 15:06:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0