Gubben på vift och ungarna i säng = mammatid, YES!!!

Jaha, kl är 23:12 och gubben är ute och åker båt på Ljusnan med en kompis, det hällregnar och båten har inget kapell... hur kul kan det vara egentligen, dessutom är det becksvart ute, brrr, jag är inte avundsjuk som fick vara hemma med ungarna istället!
Har varit ute på en lååång tur med Cassuall idag, jösses vad trevligt! Vi tog härliga galoppturer på ängar och barriga skogsstigar, klättrade i sandtag, skrittade på lummiga vägar och hade ett riktigt träningspass helt enkelt, underbart! Molly fick sig både en körtur och en liten sväng med Elvira på ryggen. Dalle har förbjudit mig att köra Molly, han påstår att hon bara tycker om Dalle och att de är oskiljaktiga, så bra då... Fast jag får väl vara glad över hans nyfunna intresse! När hon kom tillbaka på stallplan så passade jag på att borsta henne ordentligt och Elvira viskade i hennes öra att hon skulle försöka att inte rulla sig i hagen och smutsa ner sig, för mamma tycker inte om smuts ; ) He he, så sant så sant! Har även upplevt nackdelen med vita hästar, enda gången Cassuall är riktigt fin är när han står i duschen, då "skiner han" som Elvira brukar säga. Men jag älskar honom som han är, lortgrisen!

I tordags drabbades vi av ligisterna ur K-kullen, hade glömt hur busiga kattungar kan vara... Som tur var som kom köparna och hämtade dem på löpande band så redan dagen efter hade huset återfått sitt "lugn". Electra undrar var de tog vägen och har gått här och ropat lite efter dem, men jag tror hon tycker det är ganska skönt att få lite semester också! Så otroligt skönt med kattungar, jag är alltid lika superdupernöjd med mina kattungeköpare och inte alls lika orolig att lämna ifrån mig dem som på den tiden vi hade Dobbisvalpar. Då hade man oftast en klump i bröstet när de åkte, men nu när kattungarna omsorgsfullt placeras i transporten så känner jag bara, oj vad kul att få sälja en katt till den här toppenfamiljen! Så var det även denna gång och extra roligt att hälften av dem flyttade till mina tidigare kattungeköpare, S*Zoot'z katter ger mersmak ; )

Idag har jag legat på knä hos kattungarna ur L-kullen med kameran i högsta hugg, 4 veckor gamla och så söta så det gör ont! Kolla själva!
Undrar just vem man ska behålla???




Kommentarer
Postat av: Lina

Fan vilka snyggingar!!!!!!!

2009-08-04 @ 16:10:25
URL: http://www.gammalfjortis.se
Postat av: Jenny

Hejsan på dejsan!!!



Hoppas allt är bra ! Här funkar allt toppen....:o)



Önskar vi bodde närmre, skulle behöva lite stöd råd å tips med Othello alias EGOTRIPP ;o) får lösa det på annat vis fniss nägon här hemma kanske besitter en bråkdel av ditt dobbisvetande och kan funka som "stöd råd och tipsplank" oxå asg



Ang val av kattunge så, LEXUS asså den vill ja ha och så den mörkast röda, den missen är oxå en söt karamell.... Har du bestämt vilken det blir än????



Massor kramar Jenny Othello å så Vilja

2009-08-04 @ 21:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0