En helt vanlig dag.

Nu ska vi se, här kommer en liten bild och film serie på dagen som varit så här långt...

Vaknar av en liten "SkrikNils" som berättar att det är dags att kliva upp, jag lägger henne i babygymmet så hon får spralla av sig lite, strålande glad som vanligt så att kalla henne för "SkrikNils" är väl kanske lite synd, men hon heter ganska ofta Nils-Oskar Myrling också ; )





Sen är det dags att tända åt firrarna och det blev en ganska rolig bild, uppmärksamma spegelbilden som avslöjar en hel del.


Nu är det dags att smutta på kaffe och kolla mina "måsten" på datorn, dvs mail, bloggen och Blocket, sen brukar det bli ett och annat forum också.


Under tiden tröttnar Zelma på gymmet och får en slurk välling och fortsätter sina aktiviteter i hoppgungan, hon är helt vild och bilden blir suddig, lägg gärna märke till hennes enorma hårsvall flyger, hej och hå hoppa på!


Efter detta är det dags att åka och hämta hem en kompis åt Elvira, Zelma får vara hemma med pappa. Kan förresten tillägga att min bil är inne på sista versen, vi letar efter en ny bil men Dalle har krav på modell och jag har krav på färg så det är inte lätt att hitta den perfekta kombinationen... Min svarta pärla har gått nästan 60.000 mil och börjar bli ganska trött på livet.


Väl hemma igen går jag en sväng på gården och kollar vad som måste göras. Kaninerna ska ha mat och vatten. Här är Elviras senaste tillskott, en Fransk vädur som heter Tindra.


Ida-Brita vill också ha lite uppmärksamhet, hon ska förhoppningsvis få ungar till helgen.


Stolt blivande far är Mulle, kelgrisen nr 1!


Jaha, det var kaninerna det, nu går vi vidare till äggkläckaren och ser om det blivit små kycklingar under natten.

Tja, de flesta kläcktes igår men 3 stycken hittade jag iaf...


Kollar som hastigast in i sadelkammaaren och inser att jag bör lägga ner lite tid där inne för att det ska bli klart någon gång. Jag håller som bäst på att måla om i en olivgrön färg. Praktiskt med ett litet kök härinne så man kan koka kaffe i stallet ; ) Finns faktiskt en toalett och dusch också.


Här kommer det bli stall inom kort, massor att göra men nu har de fått igång utgödslingen iaf, även fast jag alltid förespråkat att mockning är terapi så känns det ganska skönt att veta att man aldrig behöver springa runt med skottkärra om man inte vill.


Nej, nu är det dags att gå upp med kycklingarna till syskonen, annars blir de kalla. Första gången de ser en mobil så det blev ett herrans liv på dem, öronbedövande!

Efter det går jag in i hönshuset för att kolla till de lite större kycklingarna, de verkar må bra.


Då är det dags att gå ut till hönsgårdarna där avelshönsen håller hus. Här är Grönvärparna.


Hedemororna undrar vad jag håller på med?


Jag passar på att plocka lite ägg.


Hittar även en "surhöna" som bestämt sig för att ruva fram egna kycklingar.


Slänger in en hötapp till Molly och kollar vattnet, inser att Dalle redan varit framme och gett henne vatten.


Cassuall är inte på humör, jag misstänker att han är sur för att det inte blev någon ridning av igår,
regnet vräkte ner så han fick en vilodag.


Här står den, transporten som man fick ligga på rygg för, skämt åsido, nytvättad är den och den har konkurrerat ut lekstugan för ungarna leker i transporten hela dagarna.


Den bortglömda lekstugan...


Dags att gå in och kolla vad ungarna har hittat på medans man varit ute... Jojo, de sitter och leker så snällt i Elviras rum, lägg gärna märke till kattungarna och Dusky i bakgrunden.


Syrsorna har förresten börjat spela nu, skulle filma in ljudet igår men insåg att det enda man hörde var Tula som stod och drack vatten...


Katterna ser ut att trivas i barnrummet ; )


Hoppsan, nu kom mamma och syrran över på besök, kl 13:11, ska ta hand om dem men jag återkommer snart ; )

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja,jag erkänner :/ bloggnörd här då ;) Kram

2009-08-12 @ 14:51:17
URL: http://www.nogg.se/nosavidare
Postat av: Mari

Hihi. Jag blev kär i din surhöna. Hon ser omåttligt bestämd ut om vems äggen är..

Måste säga att ni bor härligt och det är kul att se alla kort du lägger ut om era äventyr med familjen och djuren..

MVh Mari

2009-08-28 @ 13:09:14
URL: http://www.fariescrx.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0