De överlevde!

Jodå, de kom hem till slut alla 6!

Dalle och Elvira hade fått ihop blåbär till en paj och hundar och häst var nöjda med dagsturen. Elvira skvallrade för mig att Molly hade "jagat" Zolee, hur nu det såg ut? Dessutom talade hon om att Tula hade hjälpt Molly att dra vagnen, den tror jag desto mer på!
Dalles blåbärspaj blev jättegod, MEN, det hade tydligen flygit omkring en hel del Mollyhår på vägen ner från blåbärsberget så det var x antal Mollyhår i pajen, sitter just nu och harklar mig för att få upp ett som fastnat i halsen, nåja, tur man inte är mer känslig än så, "harkel"...

I förrgår var jag och en vän ute på en tur med hästarna Cassuall och Åke, ja han heter faktiskt så! Vi skulle bestiga "Mörkberget" från västra sidan och sedan försöka klättra ner igen på den östra. Men när vi väl kom upp så hittade vi ingen väg ner. Hästarna skummade av svett efter klättringen och jag var väl inget undantag heller. Vi letade febrilt och hamnade ute på ödemarker där inte en kotte satt sin fot på många, många år. Cassuall gick ner på knä några gånger och fick tom åka kana på röven vid ett par tillfällen, det var rejält brant på sina ställen. Tillslut insåg vi våra begränsningar och började leta oss tillbaka på den upptrampade stigen igen och efter mycket om och men och med livet som insats så hittade vi till slut stigen som bar oss hem igen. När vi började närma oss stallet skulle vi ta en mysig galopp på skogsstigen, tror Cassuall fick gladjefnatt och plötsligt så bockade han både en och två gånger, som tur var satt jag kvar. PUST!
Imorgon ska vi ut igen, har fått tips av en annan ridkompis vart man kan komma upp från östra sidan, håll en tumme för mig snälla!

Nu ska jag lyda Amandas råd och försöka lägga upp lite filmer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0