Biljakt!

Nu letar jag efter en ny bil och som jag nämnt i föregående inlägg så anser Dalle att modell är viktigast, själv anser jag att tonade rutor bak och färg går före, så länge den är tillräckligt stor för 3 hundar, barnvagn, 2 vuxna och 2 barn, som ni kan lista ut så är vårt sortiment ganska begränsat...
Har ni några tips på bra familjenbilar så lämna gärna en kommentar då jag för tillfället har idétorka...

Sitter på Blocket och letar och inser att deras funktioner är begränsade, man kan fylla i önskat miltal, prisklass, växellåda och drivmedel, men de har inte något alternativ för önskad färg. Undrar just om jag ska tipsa dem om denna funktion! Eller är det bara för att jag är tjej? Röd och vit går fetbort, svart och ev mörggrå är det enda som duger och med mörk skinnklädsel, men det känns lite som att leta efter den perfekta lägenheten. Finns det badkar så saknas balkong eller tvärtom. Hittar jag en svart bil så är det beige klädsel och panel, hittar jag snygg inredning så är det en röd lack. Tror jag ska bli bildesigner, fan vad snygga bilar jag skulle göra!
Vita bilar går förresten bara sönder hela tiden. Lägg gärna märke till att typ 95% av alla bilar som är ståendes efter vägarna med någon stackars människa som står och kliar sig i hårbotten med öppen motorhuv och varningstriangel utplacerad är vita! I märkesväg går OPEL bort alla dagar på året så kortfattat vågar jag påstå att jag hellre GÅR än köper en vit opel!

Tut tut, på återseende!
Glöm inte att lämna tips nu då!


Kommentarer
Postat av: Elina

Min Opel går som en klocka:-) Det finns hur mycket plats som helst och den drar lite bränsle.....Enda nackdelen är att motorn är för klen, men det är ju jag som är för snål för att köpa en bil med större motor haha..

2009-08-17 @ 13:05:02
Postat av: Team Castor

Varför inte en svart Chevrolet Transport med mörk inredning...hade en sån själv som ni vet,en superbil om man e några stycken...

Det enda vita du får stå ut med isåfall...e väl en o annan fågelskit här o där ;-)))

2009-08-17 @ 15:19:57
Postat av: Anonym

Hyundai Santa Fe.... Där finns plats för allt, det är dessutom en super bra dragbil. Jodå jag har hållit koll på din blogg ett bra tag men det händer tyvärr inte varje dag utan snarare 1 gång/vecka men då läser jag desto mer...

En kul och jättefin blogg verkligen kul att läsa om någon som lever livet man (vissa dagar) önskar att man levde.

2009-08-17 @ 18:55:05
Postat av: Anonym

Ford Galaxy den såg du jue då jag var upp å sa HEJ :0)

Annars gillade jag skarpt min Sharan....



Ha det gott grankott



//Mjölby`t

2009-08-17 @ 22:10:57
Postat av: Sören

Hej Martina.



Vad du än gör, så välj INTE en Ford Explorer, bra bil OM växelådorna hållt..och det gör dom INTE.



Ett lite varningen tecken även för lådorna i Chevrolet transport samt Craysler vouage.

Nu har vi lagt så mycket på Forden att vi får dras med den till det är dax för skroten.

Ha det gott och hoppas ni hittar något bra.

Kram från oss i Örkelljunga

2009-08-18 @ 16:46:11
URL: http://my.opera.com/rexeman/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0